Fånga din hembygd 2024

Nu är du välkommen att delta i hembygdsföreningens nya fototävling ”Fånga din hembygd 2024”. Vrigstads hembygdsförenings bildarkiv består idag av drygt
6 500 bilder, men vi vill att det ska växa med nya bilder. Hembygdsföreningen utlyser därför en tävling där du kan delta genom att fotografera en aktivitet, en miljö, en vardagsbild eller något annat valfritt i Vrigstad socken.

Max fem bilder per fotograf. Bilden ska vara högupplöst (minst 1 Mb). Fotografen garanterar att tillstånd enligt GDPR finns. Bilden ska vara fotograferad under 2024 och inskickad till info@vrigstadshembygdsforening.se, med bildtext, senast den 31 oktober. Skickar du in bilder så accepterar du också att bilderna fritt får disponeras av föreningen med angivande av fotografens namn.

Vinnaren utses på föreningens tematräff i november.