Hembygdsförbundets sommarläger 12-14 augusti fulltecknat

Redan under första veckan fylldes de 20 platserna till lägret – 13 pojkar och sju flickor. Dessutom finns några på en reservlista.

Vi upptäcker Gamla Bankgården, vandrar en väg som barnen gick till skolan förr i tiden. Det blir kräftfiske och vi får även få smaka på det vi fiskat. Vi tar reda på hur man gör en smålandsgärsgård och mycket mer. Självklart kommer vi bada och leka!

När: Vi startar med lunch på fredagen den 12 augusti och avslutar med lunch på söndagen den 14 augusti.
Var: Vi bor i Vrigstad Wärdshus anläggningar,
Mat: Värdshuset står för maten när vi inte lagar den själva utomhus.
Kostnad: 100 kronor i anmälningsavgift.
Anmälan: Senast 20 maj. Först till kvarn gäller! Max antal deltagare är 20 personer.
Mejla din anmälan till Irene Lindström på Jönköpings läns museum: irene.lindstrom@jkpglm.se
I anmälan behöver vi deltagarens namn, adress, mejladress och telefonnummer till vårdnadshavare. Meddela eventuella allergier.
Arrangör: Jönköpings läns hembygdsförbund tillsammansmed Vrigstad hembygdsförening.
För mer information om lägret kontakta Vrigstad Hembygdsförening: Kerstin Carlsson telefon 070-347 17 56, kerstin.sjobo@gmail.com.