Historieklubben för dig mellan 12 och 18 år

Är du intresserad av hur det var förr i tiden, hur människor levde, bodde och arbetade? Tiderna förändras och idag kan vi knappt förstå hur våra föräldrar klarade sig utan mobiltelefon. Vi behöver er i hembygdsrörelsen. Vill du vara med och uppleva historia, bevara kulturarv och påverka i vår verksamhet? Under våra träffar gör vi saker tillsammans med hembygdsföreningarna och pratar om hur vi tillsammans jobbar vidare. Platserna för våra träffar kommer att variera. Vi äter lunch tillsammans.

Sö 22/8, kl 10:00-15:00
Plats: Björkö Hembygdsgård (Vetlanda kommun)

Sö 26/9, kl 10:00-15:00
Plats: Tånnö Hembygdsgård (Värnamo kommun)

Lö 23/10
Plats: Jönköpings Läns Museum (Jönköpings kommun) Höstträff tillsammans med hela hembygdsrörelsen i länet.

Anmäl dig till de träffar som du kan vara med på före 11/8 till ordf. Irene Oskarsson, Jönköpings läns hembygdsförbund, tel 070-574 44 54, iueo65@hotmail.com. Ange ev. allergier vid anmälan.

Hoppas att vi ses!