Vrigstad i maj 2018

2018 firar Vrigstads hembygdsförening 70 år. Det är i år 35 år sedan vi gav ut boken ”Vrigstad i maj 1983” där vi i ord och bild skildrade vad som hände i Vrigstad under en specifik månad. När vi nu firar 70 år ville vi på nytt dokumentera samhället utifrån olika perspektiv.

Vi bad allmänheten om hjälp att fotografera det som hände och resultatet av detta offentliggör vi i samband med boksläppet vid årets julskyltning söndagen den 2 december.

Utöver bilder från maj månad så inleds boken med en eller två bilder per år av föreningens verksamhet, fr.o.m. 1983, blandat med bilder från vårt rika bildarkiv. Inför bokutgivningen anordnade vi även en tävling för skoleleverna i Vrigstad skola där de fick i uppgick att med en teckning presentera hur Vrigstad ser ut om 25 år. Ett antal av dessa teckningar ingår i boken.

Boken avslutas med ett register över personer i boken och registret innehåller över 600 namn.

Boken kostar 150 kr. För leverans, inklusive Postens förpackning med porto, tillkommer 79 kr.

Bokkommitté: Börje Cronvall, Kerstin Carlsson, Carl-Gustav Liew och Stig Marz.

Boken är tryckt i 800 ex och omfattar 200 sidor.

Ett stort tack till följande företag som lämnat ett bidrag till tryckning av boken: Bodefälts Bilservice, CIRCLE K, CMF Bilservice AB, Dan’s Fritidsbod AB/Sportringen, JB Transport AB, JMC Timber AB, JPS Konsult i Wrigstad AB, Lundbergs Pressgjuteri AB, Möbel AB Njudex, Ostkaksbageriet i Vrigstad AB, Rojos i Vrigstad AB, Smålandsost AB, Smålandsvillan/OBOS i Sverige AB, Sunnerby Lantbruk, Sävsjö kommun, Vrigstad Blomsterhandel och Vrigstad Företagstjänst AB.