Vrigstad IF

1932 bildades Vrigstad IF, med följande ledamöter i den första styrelsen: Gustaf Hultén, Axel Dahlqvist, Erik Hallström, Torsten Haegerstam, Sigfrid Haegerstam och Simon Svensson.

Fotboll är det sport som främst präglat föreningen genom åren, men man har haft verksamheter inom skidor, orientering, fri idrott, bandy och ishockey.

1953 invigdes den nya idrottsplatsen, som  kostat cirka 60 000 kronor. Arbetet med idrottsplatsens ombyggnad startade 1951, men beslutet om att bygga en ny idrottsplats fattades redan 1946. Nästan 5 000 arbetstimmar samt hundratals traktortimmar i frivilligt arbete utgjorde grunden för idrottsplatsens färdigställande. I anslutning till fotbollsplanen anlades också en ishockeybanan hösten 1951, som tillkom tack vare en penninggåva från Vrigstads Skofabrik.

Program för invigningen av Vrigstads IF:s idrottsplats 20-21 juni 1953.
Vid invigningen hölls tal, tävlades i friidrott, spelades fotboll och hölls fest på Lunden.

Program för Njudnungmästerskapen i fri idrott den 26 juli 1953.
VIF ställde upp med ett antal både manliga och kvinnliga deltagare och hade flera guldmedaljer att försvara sedan 1952 års tävlingar.